lördag 7 november 2009

Sova hela natten på 5 minuter


Tre veckor med en enda natt där sömnen hållit i sig i mer än fem timmar. Oftast känns det som tiominuterspass och energin och orken minskar varje dag. Passar på att suga in och injicera all energi jag kan få från sköna, glada människor omkring mig, det får tack och lov vardagen att kännas mindre dimmig. Efter en rolig kväll med roligt folk kom vi hem lite efter vanlig bäst-företid, dödströtta och med enda tanke att stupa i säng. Då även detta visade sig vara en omöjlighet inser jag att det nog är dags att ta tag i det här sova-hela-natten-problemet. Finns det nån bra 5-minuters-metod för vuxna frågar jag mig. Om inte: undrar om det funkar om mannen i huset kommer in och buffar mig till sömns ackompanjerad av nån välkänd Godnatt-ramsa som får mig att känna mig trygg och avslappnad för som det är nu känner jag mig mest som en relativt gnällig, liten (?!?) varelse som behöver förändring.

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Men vad står på? Varför har det blivit så? Synd också att du inte kunnat sova när nu barnen var borta också.
Jag önskar dig en god natts sömn inatt! Själv somnar jag nog rätt ovaggad - lite sliten efter igår, vettu!

Nybliven sa...

Åh, inget särskilt. Jag har bara mina perioder när jag sover dåligt och när jag hamnar i en sån fastnar jag nog i tänket att "det kommer inte att gå ikväll heller..." = döden! Supertrött när jag äntligen kastar omkull mig men sen blir det mest bara snurr och tunga suckar. Jag hoppas också på goda långa nätter snart och mindre dimma i blicken!

Anonym sa...

Hej! Nu börjar det bli dags för mig att göra och skicka Pay-it-forward-grejen. Alltså jag skickar en hemgjord grej och du var en av de tre första som skrev, du minns?Vad har du för adress? Du kanske skickade den men jag hittar den inte. Maila mig på emmamartensson@blogspot.com

Ha det fint!

Anonym sa...

Oh shit! jag ser att jag har skrivit fel mailadress, hade nog lite bråttom: Jag menar maila mig på

emmamartensson@live.se

Ha det fint!