söndag 9 maj 2010

Vårkänslor - ut i fingertopparna!

Vårväder får det att spritta i fixarnerven. Vill rensa, måla, slipa, kratta och ordna för hela slanten. Svårt när man måste passa in jobbet emellanåt också. Men just den här helgen har jag varit extremt disciplinerad och gjort precis det jag tänkte och känner mig då som vanligt oslagbar och oerhört lättad. Resten av maj är räddad, bara en snabbinsats på onsdag eftermiddag och sen kan man väl i stort sett säga att jag tar sommarlov. Tillbaka till föräldraledigheten helhjärtat, inte riktigt heltid men med hela min känsla och tanke.

Idag har det nykapade trädet blivit uppkluvet, vi har ätit ännu en middag vid elden i den kalla vinden och krattat bort en massa blött snömögel och gamla löv. Det känns som att sommaren redan är här. Nu påbörjas den nya veckan med film och en viss bitterljuv sötma därtill. Söt vår på er!

Inga kommentarer: