torsdag 19 maj 2011

När hände det?

Storasyster retas och kallar lillebror för bebis eller lillkille. Han kontrar med att han faktiskt är "stojkille nu" och vid alla förvåningars förvåningar, det är han faktiskt. Pratar i hundraordsmeningar och har för korta byxor. Säger nej och inte. Leker ute på egen hand, sover hela natten i sin egna stora säng och hittar på egna skämt. Jag vet inte om någon då och då byter ut mina barn för att spela mig små spratt men jag känner mig sannerligen förd bakom ljuset.

På tal om ljuset och den ljusnande framtiden. Nu är den nästan här. "Sista" insatsen idag och stenarna ramlar en efter en tungt i marken. Och därför vill jag sjunga att sommaren är min.

2 kommentarer:

Frida sa...

Det är verkligen "hoppsan" i synnerligen med andra barnet. Plötsligt kan de bara saker liksom...
Låt stenarna rulla och sjung av hjärtats fröjd!

Trevlig helg!

Nybliven sa...

Eller hur? Snart sjunger jag så det hörs ända upp till er. Bara några dagar kvar...

Er lille börjar nog bli stor nu. Knäppt att vi aldrig lyckas ses! Kanske nu i sommarledighetstider!?

Trevlig helg till er också!