söndag 1 april 2012

Till insikt

Tiden är knapp. Sjukt fullt upp på jobbet; det här med att vara researrangör har helt klart både för- och nackdelar inbakat i arbetsbeskrivningen. Mitt i allt roddande insåg jag att jag varken har svala kläder eller bikini att ta till om vi får en favorit i repris och hamnar på övre sidan 40-strecket. Nätshopping nästa alltså. Något snopet att inse att det mesta inte kommer förrän i maj, långt efter att vi kommit hem igen.

Nu måste jag dessutom ta tag i röjning av barnens garderober. De växer så att varken jag eller kläderna hinner med och här hemma råder (som vanligt) allmänt kaos . Bara att ta tag och bita i och bocka av ett nödvändigt ont på listan. Roligare än att jobba men betydligt tråkigare än att lägga sig i soffan och läsa bok.

Inga kommentarer: