onsdag 12 november 2008

Vecka 36

Citat från Familjeliv som är min minneskalender i graviditetssammanhang (har annars ingen vidare koll denna gång men det sägs visst att): "Nu står livmodern i regel som högst och det kan kännas som om alla organ är ihoppressade till bristningsgränsen. Livmodern når ända upp till bröstbensspetsen." Jag kan bara hålla med och längta lite extra efter det berömda bebisnedhasandet. Fixerad status ter sig just nu som ett drömlikt kroppsläge för en liten inneboende och jag drömmer om att kanske få flåsa lite mindre och lättare efter att ha skalat en clementin eller så...

För övrigt är det nu bekräftat att jag fått hepatos även denna gång. För er som inte vet så betyder det KLÅDA überalles och jag har idag fått medicin att sätta igång med för att begränsa rivmärken på väl valda kroppsdelar. Det är absolut ingen fara med mig men det känns lite drygt att nu måsta börja hänga på spec-mödra 2 ggr/vecka. Bra att de kollar så att bebisen mår bra förstås men samtidigt känner jag att det finns så mycket annat att göra med tiden. Jag vet. Dumt att tänka så men sån är jag.
Skönt i alla fall att jobbet ligger nära och att eleverna avleder mina tankar om dagarna. Hemma i tv-soffan kliar jag betydligt mer...

Nu är jag trött och ska faktiskt försöka lyssna på det och hoppa i säng. 36 dagar kvar. Tjingtjong.

2 kommentarer:

M sa...

Klådan vet jag allt om, fast jag hade trycknässelutslag, så jag lider med dig och hoppas att resten av tiden så vara genomlidlig. Jag fick också medicin, men jag blev så otroligt trött av den.

Trevlig helg du!

Nybliven sa...

Det är verkligen superpissigt att klia sig som en spetälsk (om de nu hade klåda överhuvudtaget...) och vakna för att trycka naglarna djupt in i köttet för att det ska sluta. Tack och lov hjälpte medicinen snabbt och jag känner mig mycket bättre. Såklart med trötthet som biverkning, men trött är jag ju ändå hela tiden så jag vet inte om det gör så stor skillnad...

Får väl passa på att önska ny trevlig helg tillbaka på dig för det börjar ju vara dags igen...