onsdag 19 november 2008

Jag tog mig i kragen

Vi hade dagisfotgrafering av barnet i den här familjen för ett bra tag sen nu. Man var tvungen att beställa innan ett visst datum om man skulle få ett visst (mycket billigare) pris. Såklart gjorde jag inte det. Hos oss ligger nämligen allt på hög och väntar på att "sen..." ska komma. Kruxet blev då att hon varje dag vill "Titta!" på gruppkortet som hänger strategiskt dåligtsamvets-placerat vid dörren innan vi åker hem från älskade förskolan och såklart säga "hejdå, alla barnen!". Trots att hon sen själv beskrivit den något allvarsamma provkopian av det egna porträttet som att hon var "jätteajj" alternativt "hade gjort illa sig!?" så tyckte jag nog att det kunde vara kul att ha kvar åtminstone ett ex från första riktiga fotograferingen. Alltså tog jag så tag i det samvetsretande beställningsformuläret och ringde fotokillen och sa att jag minsann ville ha det bra priset trots att jag är en långsam mamma som samlar viktiga göromål på hög. Det fick jag förstås och nu känner jag mig en smula bättre i vetskapen att jag kommer att kunna ge min lilla fotoälskande flicka två fina kort att hänga på väggen i sitt nya rum lagomt till första advent eller så. Mission accomplished. Inte en dag för tidigt.

3 kommentarer:

M sa...

Ha, ha. Jag ramade in Elias dagiskort när han var två år och han gick omkring och bar på det där i tid och otid. Sedan nästa kort kom satte vi in det framför det andra, så nu sparar vi alla korten där - på ett säkert ställe. Ganska kul faktiskt.

Hoppas att du mår bra! Vi hörs!

M

Annas resa sa...

Men alltså, fick du fotot till det billigare priset?! Helt otroligt i så fall.

Vi var helt kallblodiga, tog ett djupt andetag och skickade tillbaka HELA bunten med dagisbilder innan barnen ens fått se dem. Anledningen var att barnen inte alls blev bra på bilderna. Och varför betala mycket för bilder som egentligen bara har ett nostalgivärde?

Nåväl. Jag trodde nästan att du gått och fött barn när jag ite sett dig på jobbet på flera dagar!
Du måste få mitt mobilnummer så du kan skicka ett SMS när det smäller, ju.

M sa...

Hallåj! Hoppas att allt är bra med dig och familjen och den som snart ansluter sig till familjen.

DU är utmanad i min blogg. TYckte att det kanske var dags för ett nytt blogginlägg här = )