tisdag 10 februari 2009

Times are a-changing

T började för ett tag sen att vandra om natten. Och inte då i sovande tillstånd utan vaken, trött men glad. Morgnarna var hellish - både för två trötta stora och en knäckt liten. Problemets lösning blev ett längre tag resesängen. Där hade hon sovit ett bra tag då vi i förra veckan beslutade oss för att lillebror nog ville ha madrassen så att han i sin tur skulle kunna börja sova i sin säng innan det nära myset i föräldrasängen blev alltför beroendeframkallande (i alla fall för mamman som är helt avslappnad och njuter av att sova med bebis denna gång till skillnad från förra då det hade varit mer lockande att kapa av en fot). Denna gång funkade stora sängen bättre och nu ligger hon kvar till halv 8 på morgonen - vilket nog är mer än jag förtjänar då hon faktiskt fortfarande sover tolvtimmarsnätter samt 2 timmarspass på dagen trots sin snart tvåochetthalvåriga ålder.

Förändringen blev sen total då hon i veckan bestämt sig för att sluta kräva att vi sätter på en blöja innan nummer två och faktiskt villigt satt sig på pottan i stället och glatt åstadkommit utrop i stil med: "Mycket bajs mamma! En hög! Ts bajs stinker!" med röst av toasegerns sötma.

Snart är hon nog tonåring och trotsen något jag tänker tillbaka på med ljuv nostalgi. Det ska jag tänka på i morgon när tålamodet sedan länge smitit ut och iväg. Nu bok. (Tack kollegor!)

2 kommentarer:

Soffan sa...

Oj vad ni har det mysigt! Oj vad avis jag periodvis blir.
Försökte ringa dig i dag men du mös väl på med något annat.
Jag återkommer i morgon. Jobbfråga.

Nybliven sa...

Haha. Var det bajset eller trotsen som verkade mysigast...? Jag har faktiskt inte börjat vara avis på dig ännu. Fullt upp för jämnan. Skillnaden med två kanske!?

Återkom när du vill! Här sitter jag och ska försöka få i mig en kopp te om det så är det sista jag gör... :-) Hälsa så vänligt till fina rumsdelarna! Kram.