torsdag 29 oktober 2009

Dagen D

I morgon är det så ÄNTLIGEN dags. Det var säkert ett halvår sen sist - alldeles för länge sen i alla fall. Det ska bli så underbart, fantastiskt, förlösande skönt! Jag längtar så jag nästan spricker! Tänk på mig i morgon kl.12, då är nog extasen nära. Mmmm.

I övrigt stundar nu kul partyhelg med löfte om massa fint umgänge från förr, god mat och uppsluppenhet. Känns som att det är precis vad jag behöver efter en och en halv vecka i omhändertagarrollen. Jag är ingen bra ompysslarmänniska som blir så där avundsvärt upp- och rofylld av att ta hand om andra. Jag blir snarare på dåligt humör och känner mig instängd i mitt eget liv. Plocka, fixa mat, vara mjuk och rar, ge medicin och stryka pannor medan man måste sysselsätta sig en hel dag inomhus, i sitt eget hus.
Det funkar kanske hyfsat när det är mina egna barn men förra veckans ompysslande av mannen tog på energin och då lilleman blev hängig efteråt och sen nu storasyster så känner jag mig otålmodig och irriterad inuti. Finns det nån husmorskurs man kan gå för att bli tillfreds med såna här små detaljer i livet?

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Men vad ska du göra???

Anonym sa...

Du får se på måndag kära du... Nåt spännande ska man väl ha när man börjar om att jobba efter ett lov... Hoppas ni får det skönt på erat i alla fall!!!
Kramar från sjuka familjen minus friska mamman som vill hitta på.