lördag 14 augusti 2010

Loppisdag med tvist

Dagens fynd i Badhusparken gjorde att hela dagen fick lite av ett gyllene skimmer över sig, jag fick tag på i stort sett allt jag tänkt att jag borde investera i inför hösten. Måste få ner på lista för att påminna världen om hur bra loppis är! För blotta 400:- fick jag tag på:

* Sprillans nya täckbyxor och galonbyxor
* PoP skaljacka, som ny
* Kuoma vinterkängor
* Två klänningar, av bättre märke
* CeBe skoterhjälm med glasögon
* Två varma täckmössor
* En stor lastbil och tio stora dinosaurier till nya sandlådan
* En tramptraktor med släp
* Dagisväska
* Sex par byxor; fin- samt dagisvarianter
* En kofta
* Höst/Vårkängor och grövre gympadojjor
* Barnskridskor
* Fem Bamse-tidningar som ny billektyr

Efter denna shoppingadrenalinens kickstart på dagen åkte vi inlands i hettan och fick återigen fylla vårt släp med nykapad ved och en heldagsutfodring. Känns lyxigt med snabbsovande barn, en springtur i solvarma skogen och en man som dyker på golvvärmeinstallation medan jag sorterar resten av det nya arbetsrumsinnehållet. Dessutom hann jag slumra till på soffan innan middagen. Att ligga i ett rum utan stökande barn och drömma bullerfritt i en timme kändes den där stunden som rent paradis.

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Wow, vilka fynd! Om du vill fynda mera har vi en chicco barnvagnssulky i garaget som ska bort. Visst var det ni som ville ha en sulky, har jag för mig?
Den heter Chicco ponee om du vill googla och kolla. Och "priset" är bättre än loppispriserna.

M sa...

Å så härligt! Loppis har helt gått mig förbi denna sommar, men några leksaker blev det. När vi rensade ut härbret hos mamm och papp hittade jag alla mina barnböcker, så det blev en lyckodag. Lunch i morgon?

Anonym sa...

Jag gillar hur du tänker Anna. :)
Lycka till med den glödande kolen!

Absolutely! Lunchar gärna två gånger bara för att slippa undan den dåliga luften! Jag KAN INTE tänka då luften står stilla. Men jag vet att jag hungern slipper jag aldrig undan! Manana!