onsdag 2 april 2008

Snart gräsgift igen

Så nu var denna ljuvliga singeltid med kursande man snart över. För ÅH så skönt det är att få vara helt solokvistande i några dar. Händer knappt alls nuförtiden. Jag har lekt ute med lilla barnet, pysslat på och gjort precis vad jag velat hela kvällarna när hon somnat in. Nog för att vad jag velat varit precis samma saker som om M hade varit hemma men ändå. Ensam-ifred-skönheten finns där ändå!
Kanske möjligen att nån har en kurs att erbjuda till en man i sina bästa år snart igen!? Eller nåt trevligt singelkvinnesamkväm som får mig att fly fältet ett tag...

För med tanke på hur underbart jag verkligen har tyckt att det varit att singla insåg jag att vi nog blivit lite insnöade (bokstavligen) på varann ett tag nu och det är dags att våren börjar få saker att hända igen. Ett bra tag nu känns det som att jag bara surat för att det aldrig verkar "hinna" städas eller ordnas här hemma utan på nåt vis lämnats kvar på mitt ansvar trots att jag ju faktiskt är den som heltidsjobbar nu (samma gamla med andra ord...). Och jag tycker faktiskt inte att städning är det viktigaste som finns men irritationen om att omtanken inte alltid finns där är nog den som biter djupast i skinnet just nu. Så med en förhoppning om förnyade energikällor väntar jag nu hem han den andra och hoppas att han köpt putstrasor till sig själv i huvudstaden. Heh.

4 kommentarer:

Soffan sa...

Hur har ni det i helgen?? Nu har jag utvecklingssamtalat färdigt och även om jag så här på onsdagskvällen känner mig färdig för graven så är jag säker på att jag under helgen kommer att vilja kika förbi och säga hej!

Nybliven sa...

Åh vi tar gärna emot lite trevligt helgbesök. Ska hinta att det måste va helgstädat på fredageftermiddag för finfrämmande.. ;-) Med eller utan putstrasor hahaha.

Annas resa sa...

Håller med om att det kan vara så skönt att få vara alldeles ensam hemma på egen hand eller bara med sina barn (trots att man ju absolut inte vill vara utan sin man i längden...)
Och städningen... ja hos oss är det också oftast jag som tycker att det behövs tas tag i, om det kan vara til någon tröst. Jag sitter ju bara och ser på skiten hela dagarna.
Kram!

PS. När brukar du äta lunch på fredagar? Tänkte ta med mig en lunchlåda att intaga med kollegorna då.

Nybliven sa...

Åh så trevligt! Jag äter kring 11-11.30. Är väldigt flexibel och alltid hungrig så jag ställer gärna upp som frivillig lunchkamrat whenever!

Ja, såklart att jag inte vara utan den underbare slarvern men jag kan få tokbryt på att han inte ser att man behöver plocka bort och städa av lite. Helst nu när han är hemma hela dagarna! Man får svälja och försöka acceptera och koncentrera sig på att han ju är rätt så fin mellan gångerna!