söndag 21 februari 2010

Men ändå...

Fördelen med att man bara kan vara ute och åka pulka i ungefär 15 minuter innan man fryser häcken av sig är att man får mycket annat gjort. Jag tyckte att helgen kändes mycket icke-produktiv men så tänkte jag efter och insåg att vi hunnit laga en massa god mat, bli friska från magsjuka (ja, inte jag men man och dotter), få bort allt jobb-hemarbete, rama in och hänga upp en massa saker på väggen, storstäda huset, klippa mannens tätvuxna hår, umgås med grannar över kaffe, se en himla massa OS, sparka en sväng, köpa och äta upp diverse lördagsgodis, gråta lite åt fantastiska kompisåkande, medaljtagande OS-svenskar och på det hann jag till och med dricka lite vin.

Så det var kanske inte värsta helgen i mannaminne ändå. Om man nu måste se på den positivt.

2 kommentarer:

Soffan sa...

Precis vad jag också nyss insåg! Jag har hunnit skriva in en massa recept i en bok. Recept som legat och skräpat i köket på små lappar som blivit fläckiga och knöliga.
Inte så dumt ändå, det här med 15 minuters utevistelse :-).

Nybliven sa...

Oj shit, det där med liggande recept alltså. Gör du hembesök??