måndag 19 april 2010

I... vems namn?

I fredags fyllde en kär släktmedlem jämnt och vi var bjudna på kalaset. Stora tjejen var i himmelriket då godisskålen stod mycket nära och fikafaten var så välfyllda att bageripersonalen skulle ha fått prestationsångest. Mitt i det glada, uppsluppna vimlet hör jag så dottern avlossa Varsågod-skottet till samtliga festdeltagare på ett något oväntat sätt:
- Nu äter vi i Jesu namn!

Moahaha. Var kommer alla idéer ifrån? Kan inte skryta med att vara någon större inspirationskälla i ämnet men någon i umgängeskretsen måste tydligen ha gjort avtryck!

För övrigt så sitter jag nu här vid datorn en måndag som egentligen lovat varm luft och god mat på en helt annat plats. Vulkanaskan hade inte kunnat flyga runt vid en olägligare tid. Farväl Sevilla och Feria de abril! Arbete pågår för att hitta nya resedatum men det känns så avlägset! Mardrömmen vore dock att bli fast där nere längre än vad som egentligen var tänkt så det blir nog till det bästa det här trots allt!

Nu somna vi i Jesu namn. Amen och gonatt!

2 kommentarer:

Frida sa...

Haha! Så himla rolig hon ´är!

Trist med resan dock :(

Antar att du förståt att anledningen till att jag inte hört av mig om date är att jag inte får fara någon stans. När bebis tittat ut vill jag dock gärna att vi träffas! Sköt om dig!

Syster söt sa...

Jaså, ni också! :( Själva lyckades vi hitta ett nytt datum för resa och hoppas nu att vulkanaskan inte ställer till det i juni också. Jag hoppas att det går vägen för dig också att hitta något bra alternativ. Kram på dig fina kusin. :)