tisdag 29 juni 2010

Båt- och badpremiär

En tur till grannby på förmiddagen lovade kaffe och trevligt surr men inga lekkamrater var hemma. Efter en stund med deras leksaker blev det tråkig lunch hemma och en känsla av att inget speciellt upplyftande skulle hända denna dag, i dag. Det är smärtsamt märkbart hur van jag blivit att vara avbytt av mannen då och då och få min egna vuxna tid under vissa timmar i veckan. Nu när han måste jobba och jag är ensam ansvarig känner jag att mitt tålamod är kortare än vanligt och jag vill helst hitta på något hela tiden för att slippa gnäll och bråk och allmän tristess.
En eftermiddagserbjudan om en båttur till närliggande badstrand och middag över öppen eld i sällskap med andra kändes därför superskönt och lyxigt då M var tvungen att uggla kvar på kontoret tills han var helt klar och ännu en singelförälder kväll tornade upp sig i mina, smått frustrerade, närframtidsplaner.

Härlig, varm kvällssol, god mat och glada barn som plaskat och grävt sig genom eftermiddagen och kvällen förgyllde en i övrigt lite trist dag. Själv kröp jag i min nya baddräkt och tog ett premiärdopp i det något kyliga havet. Uppfriskande med påsmygande sommarkänsla.

Inga kommentarer: