fredag 25 mars 2011

Jag känner mig lite seg

Dagens middagskommentar. "Jag känner mig lite seg idag, jag kan nog inte äta nå mer.Jag är så trött!" De vuxna i den här familjen såg dock genast att det som vanligt vid inbillade sjuksymptom bara var dags för ett toabesök. Lustigt hur man lär sig att avläsa sina barns kroppsspråk på någon sekund och dessutom nästan alltid drar rätt slutsatser. Fint om det funkade så med resten av omvärlden också. Eller jobbigt. Mest jobbigt faktiskt.

Lillebror går just nu mest omkring och höjer sig själv till skyarna. Kastar sopor. Utropar: Jääätteblaaa! till sig själv. Plockar upp penna från golvet. Direktbelönar med: Jäääätteblaaa! osv. Fantastiskt söt, nästan ätbar.

Idag när jag var pussugen och försökte attackpussa, som i vanliga fall är lite av min specialitet, blev han lite surmunnig och förkunnade argt:
- Näe mamma, inte pussa, BALA molfal!

Helg, snart semester och livet leker. Men ge mig ett par dar...

Inga kommentarer: