söndag 13 mars 2011

Soc-samtal nummer två

Efter dagens simhallsbesök bestämde vi oss för att lyxa till det lite med snabbmat och hamnade på närmaste hamburgerrestaurang. När vi hade ätit färdigt ville T komma fram bakom mig så jag ställde mig upp för att släppa förbi henne, hon snubblade över min fot (BAKOM min rygg!), snubblar fram några steg för att rasa i marken ca. 2 meter bort från mig varpå hon högljutt, och såklart halvgråtande, utbrister:

- Men mamma! Jag har ju sagt att man inte får knuffas!

Den här gången kunde jag faktiskt inte hålla mig för skratt. Där sitter mamman och vräker i sig fettiga pommes frites och knuffar plötsligt i väg sin 4-åring så hårt hon kan så att hon drattar omkull två meter längre bort. Gripande bild.
Så. Nu är det bara att nominera mig till Årets Mamma. Någon?

Inga kommentarer: