torsdag 15 maj 2008

En lättnadens ängel

Idag har jag varit med om att lätta på en, eller två faktiskt, människors mångåriga frustration och ilska och fått dem att släppa stenen, oket och bördan tungt och förflutetförebrående till marken. Det är nåt särskilt med att hjälpa människor så. Att vara snäll och hjälpa med smågrejer är en given medmänskogrej men det här med att vara den första som lyssnat och (med känslan äntligen!) agerat med faktiska resultat kan vara livsförändrande för nån som kämpat en livstid. Jag är glad att jag fick vara med i denna process för just dessa människor. Tillfredsställande på nåt vis att kunna hjälpa genom så lite insats som att låna ut sina öron en stund. Med den sköna, glädjande stämningen i magen går jag nu och lägger mig (utan en endaste tanke på allt jobb som fortfarande väntar på ivriga fingrar).

Sov gott sköningar och njut av 8 fredagstimmars fulla fart mot helgen!

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Det där lät ju helt underbart att få vara med om!

Vad gör ni i helgen då, utan lillstumpan?
Ha det bra!

Nybliven sa...

Det var super! Att glädja någon är verkligen toppen!!

Åh, vi jobbar såklart. Det hinns ju aldrig annars... men det är kul och tillfredsställande att få använda kroppen utan 146 avbrott för annat!

Hoppas helgen varit superbra! <3