tisdag 20 maj 2008

Snilleblixt

Nu ett tag har lillfia plötsligt börjat vakna vid 6-7 och börjat prata glatt inne hos sig. Vi som sover i sovrummet bredvid är som känt rätt så morgontrötta av oss och hoppar inte direkt av glädje åt den nya morgonpigga trenden. Det visade sig dock, återigen, att hon sov lääänge hos mamma och pappa i helgen så vi kände att det var dags för en snabbutvärdering. Vad har de som inte vi har? Så kom vi på det. Det är mycket mörkare i deras sovrum än i hennes eget. Så vi hängde för en filt för fönstret (förutom persiennerna som ju släpper igenom en hel del ljus) och vips så sover hon till 8.30 igen. Ära vare Gud i höjden för väl genomförda utvärderingar!

3 kommentarer:

Soffan sa...

Precis det har vi också kommit på efter samma bortavistelse hos morföräldrarna...

På morgonen räknas varje minut. Så är det bara.

Annas resa sa...

Gaaah! Känner mig sur och irri på alla gamla stofiler som gläfste och kacklade idag! Kan inte alla bara gå i pension snart?!
Fram för fler fräscha (nåja...) fröknar!

Nybliven sa...

Soffan: Varje minut sanna mina ord! Går inte gärna upp före 8 om jag inte MÅSTE. Vi gillar 8.30!

Anna: Jo. Alla vill bestämma. Längst i hönsgården = tupp enligt vissa. Inte enligt mig. Jag tycker att alla ska ha samma bestämmanderätt och samma goda (?) arbetsvillkor! Tar bara energi att sitta och sura på varann över gamla oförrätter. Men snart är det bara du och jag och våra GODA idéer och fräscha rödrosiga kinder kvar i hagen. Those will be the days! ;-)