måndag 5 maj 2008

Ordsprak

Det slog mig idag hur stor vår lilla tjej har blivit. Nu fullkomligt sprutar det ord ur henne. Hon härmar alla ljud/ord hon bara kan och kan faktiskt göra sig riktigt hyfsat förstådd numer. Men efter fantastiskt goda kikärtssoppemiddagen började hon att säga batt med en menande blick och vi kunde på intet vis fatta vad hon menade. Jag chansade på att hon kanske hade fått slut på thailändsk valuta men så var inte fallet. Till slut kissade hon på golvet. Kanske att hon hade missuppfattat det här med kiss och bajs? Så nästa batt-utrop så sprang jag efter pottan och vips var den invigd. Pottvägraren har slutat vägra (??) och kanske till sist fattat poängen med den gröna lilla stolen med ett hål i.

Dessutom så har hon nu - två kvällar i rad - velat bli nedlagd i sängen direkt efter boken, utan sång och i stället bara gett mig en puss och vinkat iväg mig. Dra nu så får jag sova-vinken. Här är det ord och inga visor. ;-)

3 kommentarer:

Soffan sa...

Kan du inte skaffa en bärbar dator så att du kan vara ute OCH blogga samtidigt? :-)
Gör det gulle dig!

Maria sa...

Låter som om din lilla tjej är i ungefär samma ålder som min lilla...

Nybliven sa...

Soffan: Jag vet. Jag saknar det också. Får det aldrig att bli i tidsbristen bara. Jag har sagt det förut: 100% är inget alternativ om man vill hinna vara med sitt barn OCH orka ha ett eget liv efter jobbet...

Maria: Hon är 1 år och 7 månader och är helt ljuvlig just nu med alla nya ord. Men också VÄLDIGT tjurig, testande och trotsig. Hur gammal är din?