tisdag 28 april 2009

Planer, planer

Vill planera middagar, vinsörplarkvällar och annat mysigt med vänner och annat löst folk. Orkar inte riktigt hela vägen och känner att ett streck nu är draget. Ett tjockt, vitt ett, mitt på asfalten. No more nattamning. Jag orkar inte vakna 4-5 gånger per natt för att föda den "lille" längre. Huvudet funkar mycket dåligt och trots att dagarna orkas med på grund av hög hastighet och ständig aktivitet så är jag inte riktigt med. Lever lite i dimma kan man kanske med all rätt påstå. I helgen passar vi på att ge-matvägra då sambon är hemma en dag extra och hoppas på ett abrupt slut på upphackade nätter. Sen ska här vankas middagar, vin och drinkdrickarkvällar sommaren lång... ;-D

Annars planerar vi (jag!) husvagnsköp, utemiljö, semester, jobbframtid och annat viktigt. Att planera är, precis som barnvagnskollegan påminde mig om så sent som idag, livets guldkant. Man får drömma om kakan men kanske aldrig äta upp den. Passar mig finfint.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Det är underbart att planera och drömma - sjösätter man hälften av sina planer, ja då är väl det bra!

Om nattamning och sova om nätterna FAST man är bäbis vet min kompis som bloggar som "Hemliga Damen" en hel del. Gå in och läs på hennes blogg om hur hon fick sin minsting att sova hela natten hemligadamen.blogspot.com

Ha det bra!
Kram.

M sa...

Vi gruvade otroligt mycket för att ta tag i det där med nattmålen. Sedan gick det till sig på andra natten... Hoppas att det gåt lika smärtfritt för er.

Jå! Nu börjar utesittarkvällarna med grillat till vardag och helg. My god! Vi grillar korv i alla valörer, hamburgare, fint kött och fult och till och med våfflor ibland.

Ha det bra! Kram M