söndag 5 april 2009

Rent hus

Rent och fint för första gången på lääänge. INte trodde jag att jag skulle hamna i en situation där jag inte hinner (läs: prioriterar) att städa bort skiten. Såklart måste jag då och då ursäkta mig för folk för att vi har det så kaosartat hemma men oftast är jag rätt så själsligt ok med det. Det SKA inte bara vara mitt jobb och jag hinner helt enkelt inte med två att se efter om dagarna - alltså städar vi tillsammans när det passar = inte särskilt ofta eftersom båda är helt färdiga om kvällarna efter läggning. Konsekvens: ni vet det där med lite skit i hörnen vs. ett rent helvete...

Roliga samtal just nu:

- Nu gumman ska vi åka till ÖoB.
- Mm. Och föda barn.
- Haha. Nej inte BB, ÖB. :-D

Till förbipasserande med kundvagn på affären:
- Vad håller du på med då? (i värsta polisiära tonen!)

Jag: -Åh, såå mysigt med en till liten bebis! Ska vi åka och köpa en tycker du?
T: - Jå-å, å ha den i bejbisittern.
Jag: - Men kan man köpa en bebis tror du?
T: - NÄääE. *tankepaus* Dom har stängt nu.

Nu ska jag göra oss redo för påsken och påskharen. Som för övrigt kommer med sopbilen för den som inte visste det...

Inga kommentarer: