tisdag 12 maj 2009

Härmapor!

Tyckte jag kom på ett så bra ord för att beskriva vad vi egentligen pysslar med som orsakar sån total bloggtorka. Så kom tidningen Vi i Villa idag och de hade kommit på samma. Snacka om snopet. Jag som tyckte jag var smart...
Nåväl. Det som upptar i stort sett hela vår vakna tid just nu är ett Njuteliv utan like. Att vara tvåsmåbarnsmamma är smidigt när man kan hiva ut barnen i tunna jackor och nätta skor och beordra dem att leka med kottar och grässpill hela dagen medan man själv pratar bort tiden med nån annan trevlig hemmaindivid och dricker baljor med kaffe.

Den enda baksidan med det här är nog att det ligger lite på mig att planera middagar och sånt och med flera kilo fräsch uteluft i huvet flödar inte inspirationen precis. Jag skulle kunna äta fil och flingor varje dag vilket kanske inte passar en stor, hungrig arbetarman och en aktiv liten springflicka - några bra förslag på snabba, goda rätter för en just nu totaaaalt matoengagerad?

2 kommentarer:

M sa...

Jättegott och snabbt:
laxfilé
skär en skåra - bred på röd eller grön pesto
lägg i smord ugnsform och strö över riven ost
in i ugnen

Faktiskt rätt lyxigt.

Hur har ni det på fredag mitt på dagen? Är ni hemma då? Vi är friska, jag slutar tidigt så ibland ska man smida medan järnet du vet = )

Nybliven sa...

Tack för tipset! En av mina snabba lyxfavoriter faktiskt, men oftast med fetaost (isf riven). Det är så supergott!!

Ja "vi" är hemma på fredag! T är uthyrd till morföräldrar men jag och lille M är hemma och tar gärna emot besökare! Måste åka på middag runt 16 men fram tills dess är det grönt! Kul! Får väl säga Hasta luego då och hoppas på kaffevänlig sol i framtinade "trädgården"!