måndag 28 september 2009

Minnesanteckning #1000

Ganska utvecklingsharmonisk period just nu och jag håller hårt i en träplanka då jag säger att jag njuter och kramas allt jag bara får och hinner. Man vet aldrig hur länge vi slipper det dagliga vredesutbrotten som testar varje fiber av det föräldratålamod man förväntas ha men inte alltid är nog utvilad för att stoltsera med...

Många underfundigheter strömmar genom lilla huset och nu börjar det vara svårt att minnas - det skulle nog hjälpa om jag tog tag i det här snabbloggandet igen men det hamnar på nåt vis alltid sist i prioriteringen och hinns därför aldrig med. En kommentar häromdagen minns jag dock och det var ett gäng kryptiska ord som följdes av mannens "Vad betyder det?" och det snabba svaret blir "Det betyder: Starka prinsessa - kan du verkligen lyfta en hel häst?" Jag tror minsann att Pippi just nu är absolut starkaste inspirationen alla kategorier...

Det börjar vara lite hektiskt med den lilles bravader. Han kryper upp på allt möjligt, fastnar, ramlar, gör illa sig och klättrar sen upp igen. Ligger gärna på saker, typ skrivaren, tomma kartonger och tvättställningen. Är en liten elektriker som rycker i och äter på alla sladdar samt petar i alla uttag som syns i 75cm-nivå.

Vi hinner inget för det är fullt upp med middagar, kalas och roligt umgänge i ett. Huset bara står och väntar på en tidsspäckad dag. Känns avlägsen.

Inga kommentarer: