onsdag 30 september 2009

Mör med extra smör

Mycket riktigt värker det! Varje gång jag suttit ner åldras min gång 50 år men det var det värt! Kul som bara den att få träna med en boll inblandad för en gångs skull och inte bara få ta del av sida-vid-sida-träningsgemenskap. Kände dock att det var dags att viga en vardagskväll med sambo och hem och det var riktigt skönt att inte forcera läggningen för att hinna träna!
Kvällsmacka, Idol och slösurfning blev kvällen ansträngning. Extra skönt just nu är att vi (= jag och mannen) känns mer likadelande av livssysslor än på länge. Inte lika mycket diskussioner, båda två uttröttade och uppiggade av barn och jobb, självklart samarbete från efter-jobb till i-säng-tid, mer eget tänk och inte bara mjölmat till middag varannan matlagardag. Jag hurrar för det och ojar mig ner i soffan igen.

Inga kommentarer: