fredag 18 september 2009

Nya vanor... och gamla.

En månad med hälsotänk och jeez vilka under det gjort för ork och energi. Jag kanske inte precis måste välja mindre byxstorlekar men utan dagligt socker och med kroppen i träningsläge mår jag finfint. Trots att storbarnet mitt är inne i en jobbig sömnperiod där det kommer monster, lejon och gudvetvad och hälsar på henne på nätterna, hon vill sova tätt tätt ihop med mig och jag i stället ligger sömnlös, så orkar jag.
Lilla palten hasar sig fram, äter på sladdar och nöjer sig med det lilla. Hänger gärna i storasysters rum och utforskar alla skrymslen och vrår. Får mitt i alltihop två tänder och passar också han på att vakna och nattgråta lite. Mycket ska man orka med två små.
Inte blir det bättre av att vi fortfarande inte lärt oss att man måhända är mindre trött på morgonen om man inte häckar uppe till minst midnatt varje dag. Att vara nattuggla är verkligen ett straff när barnen fortfarande inte fattat det här med sköna, låååånga sovmorgnar...

Den delade ledigheten känns perfekt. Jag hinner förvisso bara mellanlanda på jobbet men åker därifrån med förnyad energi varje gång. Vilka fina människor jag jobbar med och för! Fantastiskt jobb det där. Jag har till och med kommit på mig själv med att längta lite tills jag jobbar mer. Måste vara ett bra betyg!
Bästa pappamannen hinner dessutom träffa barnen mer och jag får en vuxenlucka. Win-win.

Nu har vi, förutom jobbändringar, landat i nya familjeramar och försöker skapa mysiga små stunder där vi faktiskt GÖR nåt tillsammans allihop! Visar sig lite svårt med de ålders- och intresseramar som finns men det nya är bad på fredagar efter jobbet och gott fredagsfika hemma efteråt. Stora och små gillar det. Mucho.

Inga kommentarer: