måndag 28 september 2009

Pilates med boll - helt utan kontroll

Första gången idag. Jag har tidigare testat utan boll, säkert förankrad med fotsulorna i golvet. Alla som känner mig någotsånär vet att jag har KASS balans och alltid har minst 5 stora blåmärken någonstans på kroppen av diverse krockolyckor. Då kan det kanske tyckas att det här med att rulla upp och iväg på en stor boll är lite dömt att misslyckas. Och så kanske man kan se det. Det var nog ingen vacker syn att se en totalt ograciös, otränad människa dimpa i golvet titt som tätt helt utom kontroll. Men själv bortser jag från det vackra i träningsformen och känner att det tog på helt rätt muskler. Jag hyser därför stora förhoppningar att stärka upp några av mina värsta problemområden genom att fortsätta leka balanserande säl och struntar nog i att vara skonsam medmänniska även i fortsättningen.

Inga kommentarer: