fredag 23 november 2007

Good gräjschuss!

Det var visst nästan en hel vecka sen sist. Ja, ni förstår, det är hektiska tider, eller som man visst säger när man kom' från "Norrland": dä ä mycke nu. Händer massa hela tiden och jag kan för mitt liv inte förstå hur människor i förhållanden med barn kan ha två heltidstjänster och hinna med allt som behövas bör. Jag fixar det knappt trots att jag har världens bästa man-människa här hemma som lagar mat, städar och tvättar våra kläder. Jag kan med andra ord förstå de som kämpar på i sitt 100%ande och har konstant dåligt samvete för allt man "borde". Borden hinns helt enkelt inte med i ett fullt jobbhuvud. Sömnen åker direkt som jag börjar tänka på jobbet vid läggningsdags vilket är aaalldeles för ofta!
Längtar efter rutin och total avslappning vid dagens ände. Eller så blir det aldrig riktigt så. Människor tar trots allt alltid tid och ork. Särskilt unga sådana som inte har bestämt sig för hur de vill/ska vara än.

Nu stundar läggning, Idol och mysig kväll i soffan. Wad är newt medd min fridakwel?

Inga kommentarer: