tisdag 6 november 2007

Omställningstid

Trött som vanligt och lite (mycket!) huvudvärk till och från. Har fortfarande inte ställt om från 0% tankejobb till 100%. Det tar på energin och logiken. Idag skulle jag tröstshoppa nåt fint till mig själv på stan innan jag åkte hem. Det slutade med att jag begav mig hemöver med en supersöt klänning med flugsvampar på. I storlek 92. Det var den trösten det.
I och för sig är det nog den bästa lisan för själen att klä lilla fialotten i den supersöta klänningen med flugsvampar på och låta henne gå lös på alla de ord som just nu håller på att formas i ljudorgierna som nu kommer ut i en strid ström. De senaste i ordningen är he-då och aaam (mjau) och idag vid kvällspysslandet försökte hon härma mig när jag sa hjärta. Enbart språkutvecklingen gör hela barnafödargrejen värt "mödan". Min stora pratartjej.

Nej minsann. Lång och slitig dag i morgon. Kanske bäst att krypa in till sovarkvarten (aha! kom just på att kvart ju såklart måste komma från spanskans (latinets...?) cuarto.) om jag ska hinna få några timmars sömn och kanske förhindra ytterligare en dag med huvudvärk. Snart halvvägs in i helgen...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Tröstshopping brukar även här resultera i ngt till barnen istället för till mig. De klär ju i allt, vilket jag verkligen inte kan säga om mig själv.

Nybliven sa...

Kan bara instämma. Dessutom finns det ju så mycket retrofina, glada mönster nu. Det kittlar minsann min shoppingnerv mer än jag skulle önska. För pengar är inget som flödar i obegränsade mängder med bara en förvärvsarbetande hushållsmedlem...