måndag 14 januari 2008

Bra vs dåligt

...jag måste nästan dementera föregående inlägg. Eller nej, ok då, det känns nog faktiskt lite svidigt när lilla tjejen sträcker händerna mot dörren och vill ha pappa i stället för mamma, men en smula dementi åtminstone. Jag duger ju utomordentligt som förälder om dagarna och nu så här på kvällen så vill jag helst bara vara en trött soffpotatis och sänggåare på egen hand utan ledset barn som måste tröstas mitt ibland de okristligaste av timmar. Med andra ord ganska skönt att inte vara den ultimata trösten efter sänggåendetid. (Men det sa jag aldrig högt...)

Vad jag däremot gärna skulle vilja veta är varför en 15 månader gammal, orädd liten typ som sovit mellan 19-07 sen hon var 5 månader plötsligt kommit på att hon måste vakna och hysterigråta samt verka ha sett ett illaluktande, slemmigt monster flera gånger per natt!? Har det att göra med att hon är i praktikskedet av sin gång eller med att fler hörntänder är på gång eller vad? Och hör det ihop med det faktum att hon plötsligt blivit rädd för män i alla utformningar, helst då de skäggiga? Vi står här med uppdragna axlar och vill ha svar på alla våra frågor för sån är människans natur. Kanske DU vet? Berätta VARFÖÖÖR! Jag dööör av trötthet... trots att det kanske borde vara den tröstande pappan som är mest sliten så känner jag mig mest som ett urtvättat lakan med den ursprungliga färgen ett minne blott.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var är du någonstans? Jag saknar din blogg....

Kram
Kajsa

Nybliven sa...

Åh jag saknar den också. Och snart, alldeles snart så tror jag att jag börjar om att aktivera mig. Orken som trytit håller på att återvända. Jag kanske till och med satsar på en och annan bild nu när det vita, vackra, vinterlandskapet lockar på kameran...

Men kul att va saknad!
Kramos

Nybliven sa...

PS. Jag saknar förresten din blogg också!! När svenskaläraret - när?