lördag 26 januari 2008

Jag längtar tillbaka!

Nu håller min ork på att komma tillbaka och energinivån på att laddas på precis sådär som att jag stod i en sån där sjö med féer runt huvet och fyllde på liv som i barndomens tvspel. Det finns alltså hopp för att jag återvänder snart...

Tidig morgon med lilla tjejen och fullt med förmiddagaktiviteter gör dock att jag nu är vrålhungrig och måste tillgodose magens behov som prio ett (innan jag blir en arg och elak mamma...). Sedan stundar tébuffé med ett gäng undersköna tanter och en mysig eftermiddag med en älskad barnunderhållande mormor och morfar på plats i lilla huset. Just nu ska vi bara njuta av underbara vintervyer genom köksfönstret och tvinga på oss pussar av ovilliga förbipasserande barn. För vad är väl vintern utan en halvmeter fluffig snö och nedtyngda grenar med isigt kalla kristaller och frost? Och dreggelblöta pussar från en tandväxande mun förstås?

Trevlig helg på er! Tjingaling!

2 kommentarer:

Syster Salt sa...

På tal om sjöar med féer så har jag inte riktigt lämnat barndomen bakom mig utan har just avslutat det senaste Zelda-spelet. =)

Skönt med mer ork. Hoppas ni har det bra och mysigt annars. Kram från mig.

Nybliven sa...

Zelda borde va drottning i världen! Hon skulle säkert se till att vi hade ljusare vintrar i Sverige och mer tid till övertrötta fröknar och annat löst folk!
Kram till dig med! Har du kollat in kusinens nya bebis på nll.se - Webbisar förresten? Ätbar!