tisdag 12 augusti 2008

Suck

Det här med att anordna utbyte är inte så bara. Har säkert tillbringat 20 timmar av min sommarledighet till att styra upp och försöka organisera upp tonåringarnas viljevarierande sinne. När det plötsligt såg ut som att NU kanske så får jag ytterligare ett mail om ett avhopp. En vecka innan ankomst. Hur tänker man då att det ska "ordna sig"? Hur F*N ska jag hitta en ickeexisterande ersättare på en vecka? Som dessutom är min sista SEMESTERvecka? Ibland tar mitt inre verkligen en djup suck över åldersgruppens förstånd och mognad...

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Skickar över lite kraft och positiv energi åt ditt håll!
Kram!

M sa...

Det där är ju ett riktigt minus med ditt jobb. JAg säger som Sverker: Ska det va' så? Kan du inte få någon sorts kompensation?

Hoppas att det ordnar sig för dig i alla fall!

Nybliven sa...

Anna - Ja, det kan ju stressa upp den kolugnaste med såna här besked just när man vill mysa och semestra som intensivast innan det tar slut. Så tack för energitanken!

M - Jaa. Just nu känns det bara minus. Måste förhandla. I nuläget finns ingen minsta tanke på kompensation men "ställ gärna upp med gratis tid i oändlighet utan tack". Tänker inte va me´ då. Så ego får man väl ändå vara!?!