torsdag 14 augusti 2008

Ja just det ja.

Inser att jag faktiskt glömt bort att berätta om det där spännande, roliga och lite pirriga (som det nu var en hel månad sen jag skrev om). Kanske lite sent nu men jag lånar en aktivitetstypisk bild för att snabbt och effektivt visa vad det var vi gjorde den där fina, förgyllande dagen i juli.


Det andra lilla livet ligger nu alltså där inne och plaskar och gör att jobbtiden blir ganska kort innan nästa ledighet vankas... En fin liten grej var h*n i alla fall och bilden på kylen tillsammans med den senaste tidens många rörelser och nattliga ravedanser gör att det börjar kännas mer på riktigt nu. Annars är det ju svårt att ta sånt där med graviditet på allvar. Det känns ju liksom inget i början. Förutom då den ständiga tröttheten förstås. (Men det känns som att den blivit mer vana än undantag ända sen T låg där inne och simmade och förslöade mitt sinne (och MINNE!!) totalt!)

Har just uppdaterat mig om mitt dagsläge och nu är det tydligen 23 veckor sen det hela började. Intressant hur man hade koll på exakta dagen förra gången och nu i stället kan ta fel på några veckor.
Det var det. Och så att vi är över månen glada förstås. En till liten i familjen. Lagom till jul. Det verkar som att tomten är extra snäll i år!

9 kommentarer:

Soffan sa...

Som sagt, stooooooooooort grattis!!! Jag avundas pirret och hoppen i magen och önskar dig 17 härliga veckor innan lill*n tittar ut! Kram!

M sa...

Mäh! Grattis känns lite futtigt, men så roligt! Det är något varmt inom en som svämmar över. Stora kramar och lyckönskningar!

Annas resa sa...

Ja, jag skriver väl ett GRATTIS!!! jag också fastän jag redan sagt det irl.
Vi håller tummarna för att ni ska må bra båda två!

Åsa sa...

Många grattiskramar till er alla!

Cissi sa...

Stort grattis till den lill*. Så spännande!

Anonym sa...

Vad otroligt roligt! Grattis så massor mycket!

Kram
Kajsa

Syster Salt sa...

Grattis!!! Vad kul! =D

Anonym sa...

grattis, samtidigt som vi får en liten nästan, vad kul!

Nybliven sa...

TACK alla RARINGAR! Tack. Känns kul och bra på alla sätt. Förutom då att jag är totalt hormonpåverkad och lipar minst en gång om dagen. Senast i morse då en annan liten flicka var ledsen över att mamma skulle gå. Inte ens min egen. Hormoner, schmormoner.