onsdag 12 augusti 2009

Bästa ordet

Medan jag kommer ihåg det. Vi har en mycket finurlig dotter som varje gång hon hör sirener vet att det är brandkåren, ambulansen eller polisen. Denna information har hon samlat och bakat ihop i sitt kloka lilla huvud till ett så smart samlingsnamn som BRAMBOLISEN. Är inte det bland det absolut fiffigaste nån har hört!?! Måste nog kontakta SAOL till veckan (eller jaa... alltså... akademin, kanske inte ordlistan itself...)! ;-D

/Mycket objektiv mor till det funderande lilla livet

2 kommentarer:

M sa...

Helt och hållet fantastiskt. Var får de allt ifrån och när slutar hjärnan att fungera på det sättet? Varför är vi inte mer påhittiga, vi som har alla möjligheter att använda det språk vi redan har. Eller är det det som är problemet? Vi är så inriktade på att svänga oss med termer som står i någon fin ordlista. Jag lägger brambolisen på minnet.

Nybliven sa...

Jaaa... jag är så avis på att det inte var JAG som kom på det! Dösmart ju! Hur påhittig jag än försöker vara så ser jag aldrig dessa smarta, enkla lösningar som hon gör. Vart tappade man det egentligen?