måndag 3 augusti 2009

En liten paus, klapp-klapp, har så fullt upp, klapp-klapp

Mycket händer. Semester är trevligt och kul och familjemysigt och projektarbetsamt. På sistone har vi hunnit mer och haft mer kul än på låååång tid. En sommar fylld av supertrevliga middagar med vänner, små semestertrippar till djurpark och ett släktfyllt Norrköping och massa fix med hemmet. Innerdörrarna är målade och blev precis så fina som jag hade hoppats. Att vara färgberoende kan vara magiskt för inredningsdetaljerna. Jag älskar att ha en knallgul, knallgrön och svartrosa innerdörr i huset och börjar känna det som att det här snart är MITT hem, inte de förra ägarnas. Mysig känsla!

Förutom såna små detaljer har jag, på mycket kort tid, planerat och genomfört ett 30-årskalas. Matlagning, sjukampspåhitt, sovplatser för ett fotbollslag med avbytare inklusive diverse sidoprojekt tar en del tid må jag säga men OOO så värt det! Världens finaste, mest fantastiska gäster att mingla med en halv dag och hel natt var precis vad själsenergin behövde. Ett sånt smart påhitt att bjuda alla de finatse, mest humoristiska och smarta hem till sig själv och plötsligt ha några av landets bästa människor samlade där man själv är för att bara få njuta i ett halvt dygn. Ett stort TACK till alla er abfab-personer som kom och gjorde så att jag hade magträningsvärkframkallande roligt på "min dag" (7 månader för sent...). Det var hur kul som helst verkligen!!!

Med två helfärdiga barn tidigt i säng ska vi nu landa efter diverse översovares sällskap och äta en massa överblivna ostar och kex. Kanske orkar vi titta varandra djupt i ögonen och säga nåt bra också. Troligen inte, men gott ska det i alla fall bli. Tjingeling då!

5 kommentarer:

Soffan sa...

Så attans synd att jag missade den där festen! Och så attans kul att du bloggar igen.
Hoppas ostarna smakar!
Stor kram!

Annas resa sa...

Ja, tack igen för din trevliga fest! Jag är djupt imponerad av all din goda mat och de roliga lekarna (har emellertid fortfarande ont på översidan av fötterna efter plankan...)
Sen hann vi aldrig med att veta vilket lag som vann. Om det var lag ett kan du väl säga till, annars kan du låta bli :)

Lotta sa...

Du..det är ju Vi som ska tacka å bocka för en härlig sommarfest!!
Det där har du inte gjort för sista gången... ;)

Kram gumman

M sa...

Jag passar också på att tacka för en supertrevlig kväll. Fantastiskt roligt att träffa dig och de dina. Språlla roll när man har festen, om det är i förväg eller i efterhand. Huvudsaken är att man har trevligt och det var det ju!

Kram!

Nybliven sa...

Soffan: mycket synd att ni missade! Det är nog ett tag kvar till nästa gång jag firar 30... ;-) Fest ändå nån gång snart, va!?!

Anna: Så lite så. Det är människorna man samlar på sig som gör allt och jag måste säga att jag samlat på mig en hel hög guldklimpar - då kan ju inget gå fel! Lag 5 vann, vi missade tre grenar då förfriskningarna flödade framåt natten och jag inte ville utsätta nån för livsfara så vi fick nöja oss med fyra tappra insatser!

Lotta: Sista gången på ett tag i alla fall. Men du kan få komma på nån mindre tillställning nån gång då du känner dig sugen!

M: Tack själva! Superkul att ha er här och dela gapskratt och galenheter. Kan bara hålla med: fantastiskt roligt att träffa de mina så samlade och inse att det nog är en ganska flippad skara människor som underhåller i alla tillstånd. Jag blir glad bara jag tänker på er alla fina!!!

KRAM TILL ALLA KOMMENTERARE!!! NI ROCKAR!!! :-D