lördag 15 augusti 2009

Värmande vardagsdialoger

I går morse när jag klev upp för att fixa frukost kom jag in i köket strax efter stora tjejen. När jag sömndrucken stapplade in så tittade hon vaket på mig och utbrast glatt:

- Hej mamma! Jag heter T...., jag har snippa, jag är snart tre år.

Det var nog all information man överhuvudtaget behöver känna till om en annan människa. Något att minnas och applicera vid introduktionen på "nya" jobbet kanske... :-D

Sen idag när vi var ute och gick hamnade hon lite efter med pappan hand-i-hand. Jag vände mig om för att smygkika lite på dem och då ropar hon bestämt:

- Vi kOmmer mamma, ta det lugnt!

Historierna varierar just nu i det oändliga och talutvecklingen och funderingarna går så oerhört fort att jag verkligen måste bli bättre att få ned de små fantastiska reflektioner hon gör i form av ord för att sedan kunna plocka fram och minnas den här tiden och så fin den är vid behov och tillfälle. Fina, förunderliga barn.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Hej! Kul att ses i morgon! Jag har precis varit en sväng på jobbet och kånkat dit en stycken orangeblommig fåtölj åt oss att pusta ut i. Dessutom upptäckte jag en mystisk gardinstöld... We might have a "gardin-issue" at work :P

Ha det gott dennna sista sommarlovsdag.

/Din kollega som både har snippa och menstruerar.

Nybliven sa...

Visst är det skönt att vara tillbaka!? Om än aldrig så lite... känns så lagom i själen med ett helt läsårs mjukstart! Hoppas bara jag hinner slapp i finfåtöljen mellan varven!