söndag 14 mars 2010

En helg och vad vi gjorde

Superväder och skön utflykt till stadens lördagsjippo. Lilla fialottan var överlycklig då hon förutom att klättra i den stora snöborgen som brukade vara drake dessutom fick klappa en livs levande ren, åka hästsläde och mysa med pappan inne i en snökoja (igloo). Lillbusen var överlycklig han också där han satt i sin pulka, mer krävs inte för de mer förnöjsamma. Fin dag med sol på näsan och varm choklad i en driva med hela familjen. Sånt som värmer upp och gör en alldeles varm inuti, även nu så här efteråt.

Vi fortsatte livsfesten med thaimat hos sköna vänner, många skratt och melodisk final med lyckligt slut. Barnen sov skönt i sina resesängar och vi hann surra lite vuxenprat över ett glas rött och en skål med socker. Mycket uppskattat och bra. Ofta tänker jag att man kanske gör umgänge svårare än det behöver vara, planerar lite väl in i detalj och tror att andra redan har något annat. Det känns bra att ha träffat nya människor i nya staden som det kan bli spontant med. Spontant tar tid.

Söndagens lilla svarta var att få (läs skotta!!!) fram grillplatsen ute och tapetsera klädkammaren inne. Båda avklarade till belåtenhet. Jag älskar redan vår nya ofärdiga garderob och längtar livet ur mig tills jag ska få grilla min första vårvinterkorv vid elden i solen.

Dessutom verkar det bli en bra vecka. Fullspäckad, avlastande och bra. Helt enkelt.

Inga kommentarer: