torsdag 18 mars 2010

Fokus

Mannen på kurs och storasyster hos föräldrarna. Tänkte att jag skulle ha en effektiv dag med massa viktiga göra-bort-poster och hinna mysa med lillpalten däremellan. Tjena mors. Förmiddagen var väl ok men sen... Det blir tydligt att mysstunden med lillis blir mer intensiv än planerat då han febertungt lägger huvudet mot mitt bröst efter tretimmarssovet för att inte lämna det förrän läggningstid. Efter läggning tänker jag jobba och passa på att vara effektiv NU - helt solo kvist med inga måsten. Sätter förvisso i gång en tvätt men resten gör ingen hemmafru stolt; skafferiet - chokladbit - tv - FB - skafferiet - chokladbit - tv - FB omåomåomigen i evighet utan amen. Jag tittar förvisso på jobbpapprena emellanåt men det är så långt som min effektivitetsådra orkar pumpa blodet och energin. 20.13. Nä, om man ändå skulle ta sig en liten chokladbit.

Inga kommentarer: