tisdag 9 mars 2010

The New Me

Har i veckan inlett min nya karriär som konstnär. Fick ett supererbjudande om att få vara med på en mycket förmånlig variant till målarkurs och hoppade såklart på. Många järn och allt det där... Sanningen är dock den att jag alltid haft en tanke om att "det ju inte kan vara SÅ svårt att få till en egen tavla som man vill ha på väggen" och nu var det lite upp till bevis. Två färger och tolv fält gällde och jag gjorde första självporträttet någonsin. Inget som någon någonsin kommer att få se men kul ändå! Helt plötsligt hade ännu fyra och en halv (!!) timme av mitt liv blåst bort. Uppslukande värre och definitivt lite terapi att vara sådär totalt koncentrerad på det man har framför sig att man inte kan tänka på något annat. Träning och målning - den nya tidens välbefinnande.

Ytterligare måbradag i dag då vi strosat (här åks fortfarande INTE gärna nedförs!) i pulkbacken hela förmiddagen och varit mestadels sams dagen igenom. Att utsätta sig för massa uteluft och dagsljus måste vara världens bästa konflikthanterare!
Ännu mer feelgood nu med spikmatta och bok som kastar krokar och lockrop inifrån sovrummet. Sköna dagen X 2. Det här ska jag minnas när jag jobbar heltid, ska hämta från dagis och trolla ihop god mat med stressen som komp. Som ett hån och slag i ansiktet liksom. Haha. Kanske glömmer det ändå!

Inga kommentarer: