fredag 9 juli 2010

Sommar och sol?

På något vis känns det nog ändå som om sommaren och den omtalade
v ä r m e b ö l j a n inte riktigt nått upp till oss än. Vilket på sätt och vis passar mig utmärkt men jag känner mig hittills ändå lite snuvad på sommarlovets ljuva hellediga somriga känsla. Kanske beror det på att mannen inte blir ledig på riktigt i år och det känns som att vi stressar fram både utflykter och projektavslut trots att vi varken behöver eller vill att det ska vara så.

Jag njuter såklart av alla fina stunder och det gör resten av familjen också men ledigheten känns inte riktigt i maggropen ännu. Det kanske kommer.

Eftermiddagssol, fladdrande tvätt i vinden, jordgubbar, solblekta småblondisar nakna på studsmattan, gurglande skratt över frukostflingor med flirt, grillunch, ett glas rosé på en onsdag, det något lättare löpsteget i lukt av skog, glassmellis, sommarprat, boknjut, båttur till närliggande strand, uppfriskande kvällsdopp med ständigt badsugna barn och loppispicknick i parken. Det njuter jag av just nu. Och fyller långsamt maggropen med sommar.

Inga kommentarer: