fredag 2 juli 2010

Röjigt värre

Mannen jobbar och jobbar. Planerar vara ledig en dag men så ringer jobbet och så ryker kvällen igen. Lite bra då jag fick träna mig på att inte störa (det är ju det här med män och deras simultanförmåga, ni vet) och i stället tog tag i en massa annat välbehövligt pyssel här hemma. Kläder och skor, sorterade och kastade i drivor. Garderober tömda för senare utforsling till förråd. Uppstrukturering av småpryttlar som bälten, strumpbyxor och badkläder. Allt som hör ihop är nu samlat på ett och samma ställe och HERREGUD så skönt det känns! Jag HATAR att vara oorganiserad och det har vi varit alldeles för länge nu.

Vi lämnade barnen hos jubilerande mormor och passar därför på att åka till stadens sopmottagning och byggvaruhus i morgon, tidigt, för att kunna fortsätta färdigställa. Blir en tur i källaren och rens bland barn- och babykläder också och sen kan jag sova gott resten av helgen. Jag tänker skinande rent (nåja, undanplockat) och välordnat överallt (nåja, där jag hunnit virvla fram at least). Jag tänker ett glas vin, fotboll och ledig familj en hel fri/edag. Jag tänker YEAH.

Inga kommentarer: