fredag 19 oktober 2007

It's happening

För att vara fredagkväll har jag nu spenderat en osund massa tid framför datorn. Jag vill helst gå och lägga mig efter en veckas utslitande, men roligt, jobbande men det kan man ju inte göra -bara sådär- på en fredagkväll heller. Nej, i stället sitter jag här och söker okänd information om kända människor. Mycket bättre helgkvällssysselsättning kan tyckas. I en förvriden människas avdomnade tankar om världsordningen möjligtvis. Det är bara det att jag vill vänta på han den där lufsiga typen i soffan, han som numer går under epitetet Mr Teacher, för sängen blir så mycket mysigare när man är två som ligger i den. Helst när den ena är den måhända bästa (hemma)mannen med den varmaste huden, den godaste personlighetslukten (Allvarligt alltså! Det vattnas i munnen på mig. Vattnas, I tell ya.) och de, utan jämförelse och utom tävlan, mjukaste och bästa, mest omvårdande händerna i världshistorien. Så stor en kärlek kan kännas ibland.

Ville i alla fall önska bra helg och hålla cybertummarna för gott däckbytarväder i morgon. Puss och stora mutor till däckväderstrollen.


PS. Jag lärde mig en stor och viktig språkgrej idag. För er som inte visste det så är ursprunget till ordet panik en mycket intressant historia som urspringer ur det faktum att Pan var en satir som ju var kända för att skämta och nojsa och leva rövare; skrämma boskap och jaga dess herdar, släcka eldar och skramla med bestick och annat skrammelvänligt de kom åt. Därav uttrycket en PANisk rädsla. Sådär. Nu var utbildningsaspekten, och därmed också hedern och det försvarsbara, med den här dagens surfande räddad.

2 kommentarer:

Syster söt sa...

Inspirerad av alla nära och kära: http://lillasystersot.blogspot.com/

Nybliven sa...

Kulkul! Ska läsa med största förtjusning!