måndag 15 oktober 2007

Zwischzwisch

Tiden rusar och jag med den. Jobbet är hur roligt som helst, fritiden är hur rolig som helst, helgerna är hur roliga som helst; livet leker helt enkelt. I en rasande fart bara. Vet inte hur alla människor hinner med allt. Mitt huvud är alldeles fullt av saker och almanackan fullspäckad. Ofta med vardagssaker men ändock.

Veckan innan jobbstart och hela första veckan sov jag bara sån där ytlig sömn då det känns som att man varit vaken hela natten och man drömmer hejvilda drömmar. Inatt var första natten på två veckor som jag faktiskt kom in i en episod av drömfri djupsömn. Ljuvligt värre. Tänk vad man kan ta god sömn för given och hur oerhört saknad den är när den frånvarar. Livsviktig faktiskt. Jag hjärtar god, djup, svartmuskig nattssömn!

I övrigt är det mest vår nya tradition jag ser fram emot under de höstvackra jobbardagarna. Gemensamma familjemiddagen med kastad mat i alla skrymslen och vrår och den efterföljande prommisen innan Ts gonattande är verkligen en underbar företeelse och uppfinning! Ett sätt att fylla på energin efter dagens urtömning. För hoolabandoola så mycket det tar att planera, presentera, instruera, utföra, guida, hjälpa, stötta, åthuta, peppa, avsluta och följa upp. Det skönaste efter en sån dag är nog cykelturen hem då hjärnan hinner tömmas på ånga innan återföreningen med de mysiga tu som väntar här hemma. Och ÅH vad jag känner att jag började jobba i rättan tid. Kände mig (trots separationsångesten) en gnutta less på slutet och nu känner jag bara att allt är kul. Det är kul att cykla iväg på morgonen (om än lite morgontröttsamt), kul att vara där under dagen, kul att trampa hemåt igen och kul att dagarna går lika fort som förr fram till helgen!

5 kommentarer:

Syster Salt sa...

Vad roligt. Låter som att ni har det hur bra som helst. Och det förtjänar du (ja, hela familjen för den delen) verkligen. Kram.

Åsa sa...

Skönat att allt löste sig till det bästa. Kram från mig.

Åsa sa...

Jag menar förstås SKÖNT att allt löste sig.

Soffan sa...

Men så härligt att det känns så! Jag har som undrat... Kram!

Nybliven sa...

Förtjänar och förtjänar. Önskar mig och strävar mot i alla fall. Och måste för att fylla på bakkontot... hehe. Kram!!

Åsa och Soffan: Allt super alltså. Ledsen att jag inte hinner kommentera hos er båda så ofta som jag skulle vilja. Återkommer då värsta jobbchocken lagt sig och jag kommit lite i fas med livets måsten igen. Kram på er och skönt att ha er på min sida!!