måndag 22 oktober 2007

Mysig måndag

Denna veckans första dag brukar oftast kännas lite dryg och långtråkig. Hela veckan inför fötterna känns aldrig riktigt bra (trots att det nog ofta är det...) och brukar vara en sån här "förbrukardag" i vanliga fall. Men inte idag inte. No siree. Jag har hunnit bli uppringd av en trevlig typ, cyklat till jobbet, avverkat tre relativt friktionsfria och ganska roliga lektioner, cyklat till den trevliga typen (dessutom rätt på första försöket... nästan) som bjöd på delicious lunch, sällskapat i fina flickors lag, åkt hem, planerat upp veckan, ätit god tacofamiljemiddag, gått på fuktig höstkvällsfamiljeprommis, lagt mitt bästa och finaste murmelbarn, hittat nya inspirerande lektionsidéer, kollat bloggar, nu bloggat lite själv och ännu ligger hela långa tv-kvällen med té och turkisk yoghurt med honung och valnötter framför mig. Kanske en brasa. Och allt på en inledande liten måndag.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Skönt med såna känslor på en måndag. Den här veckan kan ju inte bli annat än en kanonvecka.

Anonym sa...

cyklat? "Min" cissi brukar säga att det går som en dans att cykla till stan från Bersika, men ändå till räkst? Det var friskt!

Nybliven sa...

Åsa: Eller hur? Inget kan gå fel efter en sån start. Inte ens att jag glömde cykelnyckeln hemma och stod med en låst cykel klockan 16.30 idag kan förstöra en sån dag...

Emma: På cykeln är jag Mrs Virvelvind... :-) Och jo. Jag håller nog med din Cissi om det där med att cykelsträckan kan liknas vid en böljande höftrullardans men jag fick faktiskt skjuts hem från Shrimptown. Nån måtta på friskheten måste det ju vara...