lördag 27 oktober 2007

Ny inspiration i jobbstressen sökes (med blodhund och 1000W strålkastare)

En välbehövd jobbvila med massa planeringstid ligger väntande till veckan. Precis vad min hjärna, hjärta och mage behöver. Lätt att stressen och alla måsten tar över. Speciellt nu så här i början när man inte är van och inte riktigt har lärt sig gränserna ännu. Hjärnan är fylld av de bråkigaste på kvällarna. Precis när den ska vara tom och avslappnad för att kroppen vill (måste!) sova. Kanske andningen lugnar ner sig en aning efter väntat, och efterlängtat, strukturerande!? Åh, vad jag önskar att jag hade några år på nacken och lite erfarenhet av besvärliga situationer! Varför ska erfarenhet alltid ta sån tid??

Jag försöker koppla bort, och av!, genom att familjemysa, laga god mat, dricka kaffe med samtalssamkväm och förbereda den efterlängtade lördagsgodishandlingen. Vad gör ni?

6 kommentarer:

Syster Salt sa...

Förbereder mammabesök (panikstädar vill säga). Igår var vi på burlesk nattvarieté. Det du! =)

Nybliven sa...

Låter som nåt direkt hämtat ur Moulin Rouge! Lika intressant som det kan tänkas?
Hälsa mamman och ha så helgmysigt!!

Syster söt sa...

Prata med mamman (ja, den tidigare nämnda mamman då). Hon var massor av år av erfarenhet av besvärliga situationer. Kanske inte hjälper jättemycket, men det är iaf en idé. Ibland kan det hjälpa att prata med någon som iaf vet hur det känns.

Jag har slösat bort halva den här dagen i sängen, sedan har jag varit på stan och handlat lite. Andra halvan har jag spenderat hemma hos en kompis med te och mackor. :)

Syster söt sa...

Äsch, "har" skulle jag såklart skriva.

Anonym sa...

hört att lillebröder är oftast de bästa inspirationskällorna. Kanske avlägga lite tid till ett samtal nångån ?

Nybliven sa...

Lillasyster: Jo mammor är bra till mycket men ibland nåste man bara genomleva pissiga jobbgrejer för att bli bättre på dem. Tufft but true.

Lillebroder: Inspirationskälla, kanske det. Men hur går det när orken tryter och jag knappt hittar fram till Skypesymbolen på la computadora? Ska skärpa mig indeed! Kram på dig!