onsdag 22 oktober 2008

Kyla becomes me

Sitter här och fryser i inomhusstormen. Råkylan kryper in genom fönstret (kanske inte så konstigt med tanke på att det är vidöppet) och att krypa ner med en bok är föga lockande. Alla delar utanför täcket blir ju stelfrusna. Men ÅH så skönt det blir där under när näsan når kallgrader utanför. Det passar nog mig, min kropp och mitt temperament att bo här i nordligt streck. Behöver liksom den där nedkylningen nån gång per dag för att hålla mig hälsosamt levande.

Nu drömmer jag om en helg som inte går fort och som bjuder på massa sol och promenader i skogen. Gärna med familjen men en och annan charmig hund kan också få följa med. Tur att vi ska vakta en sån på lördag då.

Nu ska här sovas och värmas kalla fötter på varm, nyduschad man. Kan bli lite av en kamp. Dagens äventyr. God natt!

Inga kommentarer: