torsdag 16 oktober 2008

Tidsprioriteringar

Har precis reviderat bloggläsaren och tagit bort en hel traktorlast med inspirerande inredningsbloggar. Jag måste liksom sluta lura mig själv och tänka att jag ska ha sådär fint och pyssligt snart. Vårt fixande myrkryper sig framåt då det riktiga Kapitalet saknas för att kunna hålla på och ansiktslyfta vårt gamla hus för jämnan. Vi är dessutom så gammelmodiga att vi föredrar att spara ihop till varje grej = det tar tid förutan tid att få något gjort. Alltså åker inspirationen och jag får nöja mig med att kolla hos andra och bara ibland.

Min tid spenderas i stället lämpligast just nu i diverse diskussioner med vår 2-åring som är övertygad om att hon vet hur världen vänder sig i precis alla lägen. I morse innebar en sådan vändning att hon, i den engradiga värmen, sprang ut så fort hon kunde för att undvika sin vaggande gamla mor, kastade en bok i det genomblöta gräset och skulle bestämt sitta där och läsa den, inte alls inne i varma soffan. Och vi som redan var sena till våra respektive skolor... Inte verkar det bli bättre av att hota med allra elakaste rösten heller. Då härmar hon bara, skriker lite högre och blir ännu mer tvärsöver.

Trots står visst före inredning i uppslagsböckerna hemma hos den här familjen. När barnet själv får välja.

Inga kommentarer: