tisdag 7 oktober 2008

Svårgreppbart


Sådärja. Nu har vi inlett det nya barnspenderandet och köpt en syskonvagn. Majgadd. Det är verkligen på riktigt. Stora lilla tjejen ska sitta i den tillsammans med en b e b i s om bara ett litet tag. Känns ju helkonstigt nu när jag tänker på det. Den här graviditeten har fått så mycket mindre fokus och uppmärksamhet från min sida att jag kanske knappt registrerat att vi nog vid nåt tillfälle har bestämt oss för att skaffa ett barn till. Med en bred vagn utanför sovrumsfönstret kanske jag förstår det snart. Det är nog inte det ultimata Wahlgrenska sättet att förbereda sig på ett fyrahushåll men vatusan...

Jag undrar om det är nåt mer man måste köpa som jag inte vet om eller kommer att vara för trött för att fixa sen. Är det någon kunskapsrik tvåbarnsveteran som kan tipsa mig i god tid? Om den materiella vägen är den rätta att gå för att få en förlossningsförberedande kurs mottager jag härmed tacksamt alla råd som finns i anteckningsböckerna där hemma!

5 kommentarer:

M sa...

KÄnner igen det där. Det blev verklighet att det skulle komma en liten till när jag började tvätta upp småkläderna och hängde upp dem bredvid mina på klädsträcket. Hisnande. Mina äggstockar gör en liten volt och viskar att det skulle rymmas tre barn i kåken. Resten av kroppen vrålar motargument, så vi får väl se vem som är mest envis = )

Kom och hälsa på! Superkul. Jag är helledig eftermiddagarna måndag, tisdag och onsdag nästa vecka.(Sedan far vi till Sthlm) Ti och on hämtar jag E kl. 13.45, sedan fritt fram.

Annas resa sa...

Åh, du skulle ha sagt till! Vi ska precis till att sälja vår dubbelvagn...

Men visst är det så, man fattar liksom inte att det ska komma en till förrän h*n nästan står på tröskeln.

Apropå barnprylar skulle jag absolut investera i en bärsjal om jag skulle ha barn nu. Alla som har kört med sådan är ju helt tokiga i den och gamla hederliga Babybjörnen är faktiskt inte så skön för axlar och rygg.

Soffan sa...

Så ni fick den! Så härligt!
Tack för senast! Så roligt det var att ses! Kram!

hem ljuva hem- helena sa...

Vi skulle nog aldrig ha klarat oss utan "barnvakten" eller "sändar´n" som vi hellre säger. Det har nog varit den bästa barnprylen alla gånger, oavsett om man har ett barn eller två... Då kan lill*n tryggt sova utomhus medan man umgås med storbarnet inne. Lycka till!!

Nybliven sa...

M: Ja men då så. Då kommer jag mån- eller tisdag. Onsdag är lång dag = dött huvud. Jag bara måste ha fler än två (tror jag...) trots at de kanske inte ryms så bra. Operation Övertalning pågår... ;-)

Anna: Bärsjal blir det absolut. Hade gärna velat ha en sån Ergo Baby men de är ju svindyra och finns knappt som andrahandsgods. Jag fortsätter mitt sökande!

S: Nej inte "den" men en annan som också var fin och hyfsat billig. Så nu är vi rustade och slipper stressa oss in i december!

Helena: Ja, den är bra! Vi köpte (fick) en redan vid nummer ett men är kanske lite väl icke-oroliga och använder den sällan. Kanske oftare med en nummer tvåa!?
Tack i alla fall för tillyckandet!