fredag 7 mars 2008

Glad och bra helg på er!

Slitet blev klart redan vid 14.30 idag så jag hann precis störta iväg till F-kassan för att panikfixa ett hälsoförsäkringskort. För en sak är då säker. Har jag inget med mig så kommer jag med 100%s säkerhet att bli hypersjuk! Trots att jag aldrig är det annars. Med två framtida veckor färdigplanerade och helt iordningsställda så kan jag så här med facit (och ja, det har jag gjort mer än ett par versioner av i veckan...) i hand säga att det ju gick ganska bra ändå! Ett par tusen gråa hår rikare och åtskilliga familjekvalitetstimmar fattigare så hann jag verkligen med allt för att få ha en helledig helg innan avresa. Nu ska jag bara pussa på min hängige hemmapappa för allt vad tygen håller resten av kvällen. I morrn vid sju sätter jag igång och sniffar i mig Litens dofter och häftiga humör så jag får nog för resten av veckan. Idag har hon för övrigt lärt sig att säga sitt eget namn. Det låter kanske inte som när jag säger det, men ändå. Världsbäst är hon. Den lilla pussvirvelvinden.

Nu på kvällen även ytterligare en milstolpe - jag tvingade henne att acceptera mig som godnattare igen. Bara pappan har varit god nog ett bra tag nu. Idag fick hon lov att ta mig som substitut. Det gick väl sådär bra kanske. Något som normalt tar 10 lugna minuter tog nu 45 absolut helkaotiska. Men idag stod jag obevekligen fast vid mitt beslut att bryta trenden. Det kommer att ha träningsvärkande konsekvenser i morgon kan jag säga. När hann hon egentligen bli en stor och ganska tungburen liten flicka?

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Åh, bitterljuvt att ha en härlig utlandsvecka framför sig i vårligt Italia, men tråkigt att lämna sina mest älskade. När du sen ser alla fina familjer med barn i T:s ålder där nere vrids hjärtat om några varv till, typ. Så brukar det i alla fall vara för mig.

Ha en fin helg med la familia!

Annas resa sa...

C! Du har fått en nominering hos mig. Kika in och kolla!

Mari sa...

Hej. Hoppas resan blir toppen och att du får njuta av lite härlig sol i ansiktet. När du kommer hem får du gärna slänga iväg ett mejl till mig om den däringa vigselförrättaren du nämnde på min blogg. Adressen är mari@clewer.se

Nybliven sa...

Anna: Ska bli härligt som tusan. Men säkert också uppblandat med lite hjärtevemod. Egentid i all sin ära men barnsaknartid lär det också bli tal om. Som sagt bitterljuvt.

Och TACK för den fina nomineringen! Nästan lika stort som en Oscar faktiskt! KUL att du besöker och gillar att följa me! Jag nominerar dig lätt tillbaka!!!
Ska föra äran vidare men det får bli en senare fråga. Nu ska här packas!
Kram på dig!

Mari: Jag räknar förstås med vårlig sol och blåvita ben framme om (när!) jag får chansen! Skulle va skönt med en fräken på den vita fröknen!
Vad gäller vigslerskan så har jag mailat dig om henne nu. Hoppas det blir en hit! *håller tummarna*
Ha så skönt i ett snöstormigt Piteå!