söndag 23 mars 2008

Kaffepaus

Alltmedan mannen leker med sina powertools (eh. nej. inte så pervo som det kanske låter...) plockar jag med barnbokshögar och andas in ångorna av sågspån och gammalt damm. Kanske o:ar och å:ar ibland bara för att tapeterna under de nuvarande är såå fina och underbart charmiga. Men mest dricker jag kaffe och njuter av att vara ledig. Energin håller på att återvända så sakteliga. Att damerna på jobbet gör såna här resor praktiskt taget gratis förvånar mig mycket. Om priset är en veckas återhämtning vet jag då rakt inte varför de sliter häcken av sig gång på gång...

Nu är det (såklart) dags för kaffe igen.

Glad fortsatt påskfirande med familjer, kärlekar och det stooora påskägget som haren lämnat på pin kiv då magen egentligen redan är tillräckligt stor och frodig (ehe. det sista kanske mest gällde mig själv och det brist-på-självkaraktärs-gnagande-samvetet .)!

Inga kommentarer: