onsdag 26 mars 2008

Spånig

Här hemma hinns inte mer än att ställa tillbaka dammsugaren efter ett ärevarv innan det är skitigt och yr byggdamm igen. Sågspån fullkomligen rusar ner genom taket (nåja, väggspringan) som är lite halvöppet och vi går omkring i ett spånigt kaos hela tiden. Nåväl. Bara att acceptera och förhoppningsvis få njuta av frukten av allt det underbara som det spånmedförande arbetet i bästa, och mest troliga, fall för med sig.

Full fart mellan 06 på morgonen då lilla T ser det passande att vara pigg och glad och redo att starta dagen med alla cylindrar i go-läge ända till sjusnåret då hon avsprungen slår huvet i kudden igen. Under dessa timmar jobbar vi högljutt med så mycket vi bara hinner för att utslagna krascha i soffan lagom till Nyheterna. Mycket kraft och tid tar det men ACK så kul det är att fixa åt sig själv. Bara sig själv och ingen sketen hyresrättsförening.

Idag har jag, i visst samförståndseftersträvan från den färgblinde och obekymrade mannen, valt tapeter och visst pirrar det lite i inredningsnerven. Valde jag rätt? Svaret på den frågan kommer nog tyvärr inte förrän till veckan då de två fondväggsrullarna kommer till schtaan. Den som lever får se. Kanske kommer ett litet smakprov här... ni kan förresten redan nu få tjuvkika på den underbara enväggstapeten - en liten onsdagssmakis från Boråstapeters kollektion Hanna - varsågoda!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Far man komma och inspektera i sommar? Landar pa Kallax 10 Juli =) Kram C i NZ

Nybliven sa...

Jihoo!!! Du får inspektera oavbrutet i flera veckor om du vill. En liten drink på däcket i kvällssolen kanske kan smaka...!?
Kul! Längtar redan!!!

Kram *C i S

Annas resa sa...

Superfina tapeter! Det deä blir nog jättesnyggt.
Jobbigt, men kul med renoverande, ändå.
Och om det är någon tröst så vaknar vår lille junior också gräsligt tidigt. Igår slog han upp sina bruna redan klockan fem! Det är ju mitt i natten, ju! nåja, på söndag så ser det i alla fall ut på klockan som att han vaknar liiite senare.
Ha en fortsatt bra påsklovsvecka!

M sa...

Hej!
Tapeten ser skitfin ut! Vi gjorde om hela huset lagom innan jul och jag bestämde alla tapeter på en dag... Ångrar mig inte ännu, men den som lever får se.

Bra att du njuter av ledigheten. Jag tror att jag och lilleman nr 2 ska titta upp på skolan till veckan. Kanske ses vi då! Ha det bra!

Soffan sa...

Oj så spännande det vore att kika in och titta över renoveringen.
Men ni kanske har fullt upp med att spåna?
Kram!

Nybliven sa...

Anna: Jo, de är så fina att hjärtat slår en liten volt i bröstet när jag drömmer om dem på väggen. Hoppas de blir minst lika fina på väggen (det är ju trots allt jag själv som ska sätta upp dem och som den otålmodiga novis jag är finns inga garantier..)!

Maria: Åh, då är det snart din tur att visa en bit tapet! Jag behöver nämligen storskalig inspiration till övriga huset! Kul för övrigt med bebisbesök. Du måste knacka på hos mig om vi inte stöts på på allmänytorna!

Soffan: Spåniga är vi alltid. Besök och tillåtna kaffepauser i fixandet är därför mer än välkomna. Kom - jag säger kom till stökets hus! (Och känn dig som en bättre, mer välstädad husfru efteråt!)
Luvv