torsdag 6 mars 2008

Lite hektiskt...

Nu försvann jag ett tag igen. Blev nämligen klart i tisdags att jag åker till ett utomsvenskt land på måndag mycket, mycket tidigt. Jobbet kallar men gudihöjden va mycke de vart att gö' plötsligt! jobbplanering hit och dit och upp och ner. Massa dokument som ska vara klara om två veckor var plötsligt tvungna att vara klara nu. Så denna veckan har det blivit åttafemjobb samt sjuelvajobb. Gäääsp och krasch i gammelkroppen! Det ska dock bli mycket trevligt att åka iväg till en förhoppningsvis vårinspirerad medelhavssko med en massa trevliga människor. Vandra och besöka och dricka vin och läsa bok på nån trevlig piazza.
Baksidan är förstås att vara utan min lilla vandrande pinne i hela 8 (!) dagar men det kanske glöms bort lite väl framme i resestaden totalt aktivitetsschemaspäckade. Både lite najs och lite bajs alltså.

Perfekt timing vad gäller att slippa energiuttömmande, frustrerande, oförstående, inkompetent människa i alla fall. Och trevligt att få åka iväg med dess motsats!
Så om jag nu inte syns till här mer innan påsk så vet ni att jag har en stunds egentid (med tjugoen andra förvisso...)
Kramar från trötta tjejen

4 kommentarer:

Soffan sa...

Hej hej hej! Men vart ska du åka??? Och varför??? Tala om nyfiken jag är nu!
Hoppas att du får en trevlig resa i alla fall!
Många kramar!

Syster söt sa...

Hoppas att resan blir en riktig energikick, det känns som att du behöver det! Själv ska jag åka till Skövde i helgen, inte direkt Italien men förhoppningsvis avslappnande det också. :) Kramar från kusinen.

Annas resa sa...

Hoppas att ni får en jätetbra resa!!! Ska tänka på er och hoppas så klart på en liten blogguppdatering här... Hur ska jag klara mig utan annars?

Nybliven sa...

Soph: Jo det blir nog trevligt minsann. Det här med egentid får helt nya proportioner... Och snacka om att jag ska lära mig att ta det piano. Kan ju inte finnas ett bättre ställe att lära sig.

Kussis: Yes, I need. Det är slitigt det här med att va ny och hinna med allt man vill i livet. Smått omöjligt faktiskt. Nu kanske jag äntligen hinner läsa en bok igen. Jihoo!

Anna: Åh det kommer att bil super! Hur kan det bli nåt annat. Har anlitat en av dina pojkar som tolk idag. Kan nog bli spännande för oss båda! Hoppas livet hemma fortsätter leka, men utan sjukdomar då förstås!
Och hehe. Jag misstänker att du klarar dig utan men jag ska försöka hinna att göra några trånande avundsjuka om jag får tillfälle! Tjing!